اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

معاون سازمان سراج مطرح کرد

ترویج معارف‌ با برگزاری مسابقات نرم‌افزارهای تلفن همراه در مسجد

معاون طرح و برنامه فضای مجازی سازمان سراج گفت: تکنولوژی و فضای مجازی ترس ندارد، بلکه اتفاقی است که می‌توانیم برای نشر معارف و ارزش‌های خودمان از آن استفاده کنیم.

ترویج معارف‌ با برگزاری مسابقات نرم‌افزارهای تلفن همراه در مسجد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، احمد قیومی‌ در مراسم افتتاحیه نخستین رویداد سه روزه رقابتی آموزشی مسجد- محور در حوزه بازی و نرم‌افزار تلفن همراه که با هدف ایده‌پردازی، طراحی و تولید محصولات ویژه مخاطب کودک و نوجوان با رویکرد سرگرمی آموزشی که در مسجد امام صادق میدان فلسطین در حال برگزاری است، اظهار داشت: واقعیت این است که بستر تکنولوژی‌ها متعلق به ما نبوده اما شیوه استفاده و بهره‌برداری از آن در اختیار ما است.

وی ادامه داد: سال‌های قبل دو سه اتفاق بزرگ رخ داد و آمدن اینترنت به کشور خیلی هیاهو کرد، برخی گفتند همه چیز از دست رفته است؛ خاطرم هست شهید مرتضی آوینی مقاله‌ای به نام «انفجار اطلاعات» نوشت. 

وی تاکید کرد: آنقدر که این موضوع را ترسناک جلوه دادند، خودش ترسناک نیست. این فضا ترس ندارد، اتفاقی است که می‌توانیم برای نشر معارف و ارزش‌های خودمان از آن استفاده کنیم اما باید بدانیم که می‌توانیم از این امکانات و بستر تکنولوژی بهره‌برداری‌های مطلوب کنیم.

قیومی با اشاره به اینکه در دو سه سال اخیر بحثی به نام «اُترنت» در آمریکا به وجود آمده است، تصریح کرد: شرکت MIDIF یک شبکه داخلی محتوا با همکاری چند شرکت بزرگ از جمله گوگل، مایکروسافت و دیگر شرکت‌ها شروع کرده و فضایی را ایجاد می‌کند که حتی نیاز به اینترنت نداشته باشد؛ طبق آخرین آمار این از اواخر 2018 و یا 2019 استارت اولیه آن زده می‌شود.

به گفته وی، در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا نیز بزرگترین معامله رسانه‌ای جهان اتفاق افتاد که یک شرکت زیرساخت، تایم‌وارنر را که یک شرکت تولید محتوا بود خریداری کرد. این نشان می‌دهد مجموعه‌های رسانه‌ای دنیا به دنبال تکمیل کردن پازل‌های خود هستند. در حقیقت یک شرکت زیرساخت، یک شرکت تولید محتوا را خرید تا در این فضا پیشگام باشد.

معاون طرح و برنامه فضای مجازی سازمان سراج گفت: این مسئله موجب شده زیرساخت، محتوا، پخش‌کننده و نشردهنده زیر چتر یک مجموعه قرار بگیرند که از نگاه مسئولان آمریکایی‌ها نیز مسئله‌ خطرناکی است.

قیومی به دلایل برگزاری نخستین رویداد رقابتی آموزشی بازی و نرم‌افزار تلفن همراه در مسجد اشاره کرد و گفت: مساجد بزرگترین شبکه سازی انقلاب هستند که شبکه‌ای در‌ هم‌ تنیده محسوب می‌شوند، با این کار مساجد را به کارکرد اصلی خود پیوند می‌دهیم، یکی از مسائل دنیای امروز که آزاردهنده است نبودن ارزش‌هاست بنابراین این موضوع برای ما حائز اهمیت است و به دنبال احیای آن هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول